Synspunkt ved formanden​

​Så er sommerens bukkejagt slut, og mange af jer har fået skudt en fin buk og fået den op på væggen derhjemme. Os der ikke havde heldet med os, fik forhåbentlig en dejlig naturoplevelse. Det kan heldigvis sagtens være en god jagtdag selv om man ikke får skudt. Der bliver rig mulighed for jagtlykke i den kommende jagtsæson, måske som deltager på en af foreningsjagterne eller på ens eget revir hvis man er heldig at have et sådan.

Der er nu nye jagttider på kronvildtet, der kan ifølge bekendtgørelsen jages kronvildt fra 1. september frem til 28. februar. Der er nu kortere tid hvor de store hjorte må skydes, mellemhjortene må næsten ikke skydes hvorimod spidshjorten og kalven må skydes længst. Hinderne er der ikke forlænget jagttid på. Det er kommet rigtig mange lokale jagttider, så man skal virkelig passe på. Det virker meget forvirrende, at der i så lille et område som Danmark skal være så mange forskellige jagttider, men man har åbenbart ønsket, at tilgodese de mange lokale ønsker.​

Jeg opfordrer jer alle til at støtte op om Stilling Jagtforenings mange aktiviteter i det kommende halve år. Jo flere der deltager, jo større er lysten til og glæden ved at lave aktiviteterne.

Knæk og Bræk

Kaj Rye Petersen